fredag 1. april 2011

ADRENALIIN!!



Det har vært noen intense dager, og kun på den gode måten. Vi storkoste oss i det jeg synes er en av verdens beste hovedstader, Wellington. Byoppholdet vårt innebar både shopping, sightseeing og et museumsbesøk på «Te papa», nasjonalmuseet. Der finner man blant annet verdens største blekksprut til utstilling, og et hus som fungerer som en jordskjelvsimulator.

Men så kom tiden for å forflytte seg, og vi satte oss på en tretimers ferjetur fra nordøya til sørøya. Her er det et helt annerledes landskap, med en sydenlignende temperatur og natur. Ikke feil det! Vi har bodd i Abel Tasman nasjonalpark, ikke langt fra byen Nelson. Aldri før har vi sett en så klar stjernehimmel som her, noe noen benyttet seg av og sov ute. Det er helt magisk.

Forresten så har vi også hoppet i fallskjerm. Yup, Jeg. Har. Hoppet. I. FALLSKJERM!!!! og jeg lever. Nesten alle i klassen har i løpet av de to siste dagene satt seg inn i et lite fly, blitt flydd opp på 16500fots høyde og hoppet ut av flyet. Det er noe av det villeste jeg har gjort i mitt liv, og de herlige 70 sekundene i fritt fall før fallskjermen løste seg ut, er noe jeg aldri vil glemme. JUMP!! Følelsen av å fly, av å være i løse lufta, i 200km/t... Wow! Alle har gått rundt med det største mulige gliset, vi er fornøyde for å si det sånn.

I går var vi også på kajakktur. Vi padlet ut til ei lita øy, hvor vi hadde lunsj og bare chilla. Nydelig sted og fantastisk vær. Dette liker vi, så keep it coming!

Så tok vi vår siste campingnatt, før vi satte kursen mot Kaikoura i morges. Her har vi jentene bodd på et hostel, og kost oss med jentemat og is, mens gutta har chillan på et annet(og selvfølgelig spist mannemat, som for øvrig er et stort emne på turen. Fun fact; på New Zealand finnes det en egen manneyoghurt. Seriøst, av menn for menn...). Sørøya ser utrolig lovende ut så langt!


Klar for flere eventyr lengre sør!

Litt på vei til å bli en adrenalinjunkie, kjenner jeg:D


Husk å sjekke klassens blogg – mye kjekt som kommer ut der!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar